دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1400 - 23:33
سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه خوارزمی خبر داد؛

صدور مجوز آموزش مجازی زبان فارسی در کشورهای آمریکای لاتین

در چهارمین جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه خوارزمی عنوان شد: این دانشگاه مجوز آموزش مجازی زبان فارسی را در اسپانیا و تمامی کشورهای آمریکای لاتین را از وزارت علوم و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی گرفته است. 
کد خبر : 620180
دانشگاه خوارزمی



به گزارش خبرنگار خبر گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه خوارزمی ۱۸ آبان‌ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.


عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه در چهارمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه خوارزمی با اشاره به تأخیر ۵ ماهه در برگزاری این جشنواره به‌دلیل بروز موج‌های چهارم و پنجم ویروس همه‌گیر کرونا، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های چهارمین جشنواره روز بین‌الملل، تلاش و مشارکت دانشجویان این دانشگاه است تا به‌عنوان تمرینی برای سال‌های آینده باشد و با گستردگی، تنوع و شادابی بیشتری برگزار شود.


وی افزود: در برنامه‌های راهبردی دوم توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، بخش‌های خدمات رفاهی برای دانشجویان خارجی، تنوع‌بخشی به ارتباطات در زمینه تبادل دانش‌آموختگان، دوره‌های مشترک و فرصت مطالعاتی طرفینی ارتقا یافته است .


حبیبی با اشاره به ضرورت تدبر در آیات قرآن کریم، اظهار کرد : خداوند راه ارتقا، معرفت، شناخت و رشد بیشتر انسان را با تنوع‌بخشی در خلقت بشر قرار داده تا در این راستا با هدایت به آفرینشی متنوع، پویا، سرشار از آگاهی و دانش با فطرتی واحد به سعادت برسد .


در ادامه این مراسم حجت‌السلام تهرانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اظهار کرد : اشاره به مهاجرت در قرآن کریم و توجه دادن انسان به مشاهده و تدبر در آن، برای رشد علمیت و عقلانیت او است. رابطه بین ایران با کشورهای همسایه در مباحث علمی یک فرصت بسیار گرانمایه برای رسیدن به ریشه‌ای واحد است .


وی ادامه داد: ایران با کشورهای همسایه اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی بسیاری دارد که از این فرصت‌ها باید برای ارتقا و رشد جامعه و رفع اختلافات، بهره‌ برد.


در بخش دیگری از جلسه محمدجواد سلمان‌پور، معاون رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن عذرخواهی در خصوص عدم حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در جلسه، عنوان کرد : دارالمعلمین اولین نام دانشگاه خوارزمی در ۱۲۰ سال گذشته است و نشان از اصالت و اهمیت این مرکز آموزشی دارد .


سلمان‌پور افزود: دانشگاه خوارزمی مفتخر به پرورش ناموران بزرگی همچون جلال آل‌احمد، غلامحسین شکوهی، محمود بهزاد، پروین اعتصامی و محمدعلی رجایی در تاریخ خود بوده و هم‌اکنون نیز با تربیت تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی مایه مباهات است.


در بخش پایانی ناصر قلی سارلی، سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان به تشریح برخی فعالیت‌های این مرکز پرداخته و بیان کرد: دانشگاه خوارزمی با راه‌اندازی مرکز آزفای خوارزمی از سال ۱۳۹۷ و با استفاده از بستر الکترونیک توانسته است در اقسام نقاط دنیا زبان فارسی را تدریس کند .


وی افزود: دانشگاه خوارزمی مجوز آموزش مجازی زبان فارسی را در کشور اسپانیا و تمامی کشورهای آمریکای لاتین را از وزارت علوم و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی گرفته است. این دانشگاه پتانسیل بالایی در اعزام دانشجویان ایرانی به سایر کشورها از جمله مالزی، اروگوئه، کلمبیا، ونزوئلا، اوکراین ، اسپانیا، بوسنی و هند تحت عنوان مدرسان زبان فارسی دارد.


سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی اولین دوره آموزش مجازی زبان فارسی را ماه گذشته با ۱۵ دانشجو در کشور برزیل به پایان رسانده است.


سارلی در ادامه گفت: دانشگاه خوارزمی برای برندسازی به‌عنوان مرکز آموزش زبان فارسی تدوین کتاب ۴ مهارتی در قالب ۱۸ جلد را در برنامه خود دارد .


وی در پایان از معاون رئیس سازمان امور دانشجویان اعطای مجوز ۲ دوره بورسیه و مجوز دائم آزفای خوارزمی را در دستور کار خود قرار دهند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته